Az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó - Mit tehetsz, ha mégsem azt kaptad, amit a szálláshely ígért?

  • 2017-06-16

Utazni jó, az egyszer biztos, hiszen milyen remek dolog végre kiszakadni a mindennapok mókuskerekéből, s néhány pihentető napot tölteni kettesben vagy a családdal. Mindenki tökéletes kikapcsolódásra vágyik, de sajnos megeshet, nem azt kapod a szálláshelyen, amit ígértek.

Előfordulhat, hogy a szállás – költségei csökkentése érdekében – spórol ezzel-azzal: nem működik a gőzfürdő, nincs masszázs vagy épp svédasztalos vacsora helyett kétfogásos, fix menüsort tálalnak. Probléma akkor van, ha a tájékoztatásod – a foglalást megelőzően – ezen „aprócska” tények tekintetében elmarad.

Más kellemetlenségek is előfordulhatnak ám! Mondjuk tóra néző, panorámás szobát foglalsz, ellenben parkolóra nézőt kapsz. Kisgyerekes családként két légterű lakosztályt kérsz, - hogy egyrészt a kicsi is nyugodtan pihenhessen, másrészt nektek, szülőknek se kelljen lábujjhegyen járni és suttogva beszélni este hét után - mégis egy standard szobát adnak. Esetleg teljes panziót igényelsz, de csak a szállás elfoglalását követően derül ki, csupán reggelivel szolgálhatnak.

Bosszantó, nem is olyan jelentéktelen kellemetlenségek…

Mit tehetsz, ha a szállás nem azt a szolgáltatást nyújtja, mint amit a foglalást megelőzően ígért?

Első lépésben jelezd a problémát a szállásadónak, aki erről jegyzőkönyvet köteles felvenni. Ennek a dokumentumnak a másodpéldányát át is kell adnia neked.

Ha minden jól megy, a probléma orvoslásra kerül: kapsz egy másik szobát, bekapcsolják az eddig nem működő szaunát vagy mégiscsak megoldják az étkezéseteket.

Ugyanakkor ha a szálláshely nem tudja teljesíteni a szerződésben foglaltakat, – például nincs több balkonos szobája vagy masszőr hiányában nem tudja biztosítani az ígért, 25 perces lávaköves masszázst - követelheted a szolgáltatás díjának arányos leszállítását.

Mit tehetsz, ha nem oldották meg a problémát, nem csökkentették a díjat vagy a visszatérítés mértékével vagy elégedetlen?

Ha a vitás helyzetet nem sikerül rendezned közvetlenül a szállodával, panzióval, békéltető testületi eljárást kezdeményezhetsz vagy bírósághoz fordulhatsz jogorvoslatért. Ha nem vettek fel jegyzőkönyvet vagy úgy érzed, megtévesztettek, az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályát keresheted meg!

Zárásként még egy jó tanács: Jó, ha vannak bizonyítékaid! Épp ezért érdemes a honlapon feltüntetett információkról képernyőfotót készíteni és azt elmenteni. Ezt már a foglalás időpontjában tedd meg! A visszaigazolást illetve a szállodával váltott emaileket pedig nehogy kitöröld! Ha pedig azt tapasztalod, hogy valami nem oké a szálláson, készíts fotókat vagy videofelvételt! Hasznos lehet a későbbiekben!

Ha nem riadsz vissza a jogszabályok olvasgatásától, további információkat találsz a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben.